Jak analizować wyniki reklam na Facebooku: 7 wskaźników do śledzenia: Social Media Examiner
Reklamy Na Facebooku Menedżer Reklam Na Facebooku Facebook / / September 26, 2020
Czy wiesz, czy Twoje reklamy na Facebooku działają? Zastanawiasz się, które kluczowe wskaźniki należy śledzić?
W tym artykule odkryjesz siedem ważnych wskaźników reklam na Facebooku, które musisz znać, gdzie je znaleźć w Menedżerze reklam i co zrobić, gdy nie osiągasz oczekiwanych wyników.

1. zwrot z wydatków na reklamę
Zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) to kwota przychodów wygenerowanych z każdego dolara wydanego na reklamę. Krótko mówiąc, są to dane, które pozwalają błyskawicznie zrozumieć wyniki reklam na Facebooku i Instagramie. Myślę o tym jako o Świętym Graalu wskaźników reklamowych - upewnianiu się, że każdy dolar zainwestowany w działania reklamowe zwraca (co najmniej) dolara z powrotem w przychodach.
Wzór na obliczanie ROAS jest prosty: przychody ÷ wydatki na reklamę = ROAS.
Ty określasz swoje całkowite przychody generowane zgodnie z pikselem Facebooka (w ramach zakupu kolumna wartości konwersji w Ads Manager) i podziel ją przez łączne wydatki na reklamę potrzebne do jego wygenerowania dochód.
Pozwól, że zilustruję: sprzedałeś 10 sztuk produktu o wartości 27 USD Sekwencje reklam na Facebooku w zeszłym tygodniu, przynosząc 270 USD przychodów. Aby dokonać takiej sprzedaży, wydałeś 54 USD na reklamy na Facebooku.
Przychody ÷ wydatki na reklamę = ROAS
$270 ÷ $54 =5x
Plik x jest wielokrotnością 1. W tym przypadku za każdym razem, gdy dałeś bankomatowi Facebooka dolara, wypluwa on 5 dolarów przychodu - czyli 5 razy 1 dolara.

Jeśli jesteś podobny do mnie, chciałbyś mieć bankomat, który wypluwa 5-dolarowe rachunki za każdym razem, gdy wpłacasz 1 dolara, ale nie zawsze tak jest w świecie reklamy na Facebooku. Zwróć uwagę na ROAS, aby upewnić się, że reklamy są opłacalne.
Gdy Twój ROAS jest dodatni (wielokrotność większy niż 1), Twoje środki na reklamę generują większe przychody niż kwota wydana na reklamę.
Inaczej mówiąc: jesteś zrobienie pieniądze.
Gdy Twój ROAS jest ujemny (wielokrotność mniejszy niż 1), wydajesz więcej na reklamy niż kwota wygenerowanych przychodów.
Inaczej mówiąc: jesteś przegrywający pieniądze.
Zwróć uwagę, że powyższe obliczenia nie uwzględniły innych kosztów prowadzenia działalności, takich jak wydatki zespołu, narzędzia i oprogramowanie oraz witryna sklepowa (czy to fizyczna lokalizacja, czy cyfrowa witryna sklepowa, np stronie internetowej). Zalecam uwzględnienie pozostałych wydatków zmiennych podczas obliczania ROAS, aby uzyskać ogólny zwrot z inwestycji (ROI).
Aby to zrobić, weź całkowitą kwotę wydatków na reklamę na Facebooku oraz pozostałe wydatki i podziel je na całkowity dochód:
Przychody ÷ (wydatki na reklamę + wydatki) = ROI
Najłatwiej jest rozbić wydatki i wydatki na reklamę w ujęciu miesięcznym. aby to sobie wyobrazić, obliczając styczniowe przychody, a następnie dzieląc je przez sumę styczniowych wydatków na reklamę i resztę wydatków w tym miesiącu.
Wracając do poprzedniego przykładu, w zeszłym tygodniu wydałeś 54 USD na reklamy, aby wygenerować 270 USD przychodów. Ponadto poniosłeś 73 dolary z innych kosztów zmiennych. Jeśli włączysz te liczby do powyższego wzoru, Twój zwrot z inwestycji wyniesie 2,13x.
$270 ÷ ($54 + $73) = 2.13x
Za każdego wydanego dolara zarobiłeś 2,13 USD.
# 2: Wartość konwersji zakupu
Facebooka wskaźnik konwersji zakupów śledzi całkowitą wartość zakupów dokonanych w ramach działań reklamowych.
W rzeczywistości Facebook sprawia, że zrozumienie całkowitych przychodów generowanych z reklam jest szalenie łatwe, pokazując wartość konwersji zakupu w Menedżerze reklam.

Możesz ręcznie obliczyć tę liczbę, wchodząc na swoje konto PayPal lub nawet do kasy fiskalnej i określając, że przychód pochodzi z tej reklamy. Jednak najprostszym sposobem obliczenia wartości konwersji zakupu jest zainstalowanie piksela Facebooka.
Instalacja piksela obejmuje dodanie do witryny niewielkiego fragmentu kodu, który informuje Facebooka, że ta reklama przyniosła takie dochody. Jeśli nie masz jeszcze zainstalowanego piksela Facebooka, nie martw się! Ten film przeprowadzi Cię przez proces:
Aby ręcznie obliczyć wartość konwersji zakupu, weź liczbę sprzedanych przedmiotów i pomnóż ją przez cenę zakupu.
Liczba sprzedanych przedmiotów x koszt przedmiotu = wartość konwersji zakupu
W poprzednim przykładzie sprzedałeś 10 przedmiotów, które kosztują 27 USD każdy, więc wartość konwersji zakupu wynosi 270 USD:
10 x 27 USD = 270 USD
Wartość konwersji zakupowej jest następnie używana do obliczenia ROAS wraz z wydatkami na reklamę.
Wszystko może być w porządku, jeśli wartość konwersji zakupu jest dodatnia, ale co, jeśli jest to duże zero? To znaczy twój Reklamy na Facebooku nie działają.
Jeśli Twoje reklamy na Facebooku działają i dokonujesz sprzedaży, wartość konwersji zakupowych będzie liczbą dodatnią. Ale jeśli widzisz zero, zazwyczaj oznacza to, że coś jest nie tak z reklamami na Facebooku lub z całym procesem sprzedaży.
Kolejne wskaźniki, które omówimy, pomogą Ci zidentyfikować, gdzie mogą być wąskie gardła.
# 3: Koszt zakupu
Uwielbiam patrzeć na koszt zakupu, który jest również powszechnie nazywany koszt pozyskania (CPA). Oba wyrażenia mogą być używane zamiennie.
Koszt zakupu to szybki sposób oceny, czy sprzedajesz poszczególne produkty z zyskiem czy stratą, po uwzględnieniu wydatków na reklamę. Informuje o całkowitych wydatkach na reklamę wymaganych do sprzedaży jednej jednostki produktu. Można go również użyć do szybkiego obliczenia marży zysku na poszczególnych artykułach.
Po zainstalowaniu piksela Facebooka, Facebook automatycznie oblicza to za Ciebie w kolumnie Koszt zakupu w Menedżerze reklam.

Możesz użyć tego numeru i wartości konwersji zakupu, które omówiliśmy powyżej, jako alternatywnego sposobu określenia ROAS.
Zilustrujmy to liczbami na powyższym zrzucie ekranu.
Wartość konwersji zakupu ÷ Koszt zakupu = ROAS
$1,735.20 ÷ 399.85 = 4.34
Dodatkowo, odejmując koszt zakupu od ceny produktu, możesz określić swoją marżę zysku:
Cena produktu - koszt zakupu = marża zysku
W tym przykładzie w zeszłym tygodniu wydałeś 54 USD na reklamy na Facebooku, aby sprzedać 10 jednostek. Oznacza to, że wydatki na reklamę na jednostkę wyniosłyby 5,40 USD:
$54 ÷ 10 = $5.40
Przy sprzedaży produktu za 27 USD, który kosztuje 5,40 USD na reklamę, masz marżę zysku w wysokości 21,60 USD.
$27 – $5.40 = $21.60
Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę zmienne wydatki, aby od razu zrozumieć, czy koszt zakupu - czyli ile wydajesz na pozyskanie nowego klienta - ma znaczenie dla Twojej firmy.
Gdy marża zysku jest liczbą dodatnią (większą niż 0 USD), Twoje środki na reklamę generują większe przychody niż kwota wydana na reklamę.
Inaczej mówiąc: jesteś zrobienie pieniądze.
Gdy marża zysku jest liczbą ujemną (mniejszą niż 0 USD), wydajesz więcej na reklamy niż kwota wygenerowanego przychodu.
Inaczej mówiąc: jesteś przegrywający pieniądze.
# 4: Prowadzi
ZA prowadzić to osoba, która wykazuje zainteresowanie produktami lub usługami Twojej marki - zazwyczaj definiowana jako ktoś, kto subskrybuje lub wyraża zgodę za pomocą swojego adresu e-mail, aby otrzymywać dalsze informacje dotyczące marketingu i sprzedaży korespondencja.
Każdy nowy subskrybent e-mail byłby liczony jako potencjalny klient.

Z drugiej strony, jeśli prowadzisz działalność eCommerce, która wysyła ludzi bezpośrednio do swojej strony sprzedaży lub sklepu internetowego, możesz nie mieć subskrybentów e-mail.
Każdy nowy odwiedzający Twój sklep internetowy liczyłby się jako kliknięcie linku.

# 5: Zarobki na potencjalnego klienta
W zależności od tego, po której stronie równania się znajdujesz, oblicz swoje zarobki na potencjalnego klienta (EPL) lub zarobki za kliknięcie (EPC).
EPL to kwota wygenerowanych przychodów podzielona przez całkowitą liczbę potencjalnych klientów potrzebnych do wygenerowania tego przychodu. Jeśli Twoja firma generuje potencjalnych klientów (lub subskrybentów lub jakiegoś rodzaju opt-iny), podczas gdy proces sprzedaży odbywa się naturalnie za pośrednictwem poczty e-mail, skorzystaj z EPL.
EPC to kwota wygenerowanego przychodu podzielona przez całkowitą liczbę kliknięć w witrynie potrzebnych do wygenerowania tych przychodów. Jeśli odsyłasz ludzi bezpośrednio do swojej strony sprzedaży lub sklepu internetowego (nie sprzedajesz przez e-mail), użyjesz EPC.
Aby obliczyć EPL lub EPC, potrzebujesz dwóch rzeczy:
- Wartość konwersji zakupu (wskaźnik nr 2 powyżej)
- Liczba potencjalnych klientów (lub kliknięć) (wskaźnik nr 4 powyżej)
Teraz weź wartość konwersji zakupu i podziel ją przez całkowitą liczbę potencjalnych klientów (lub kliknięć), aby uzyskać EPL lub EPC:
Wartość konwersji zakupu ÷ Liczba potencjalnych klientów (lub kliknięć) = zarobki na potencjalnego klienta (lub kliknięcie)
Ta kwota w dolarach mówi Ci, ile wart jest dla Twojej firmy każdy nowy subskrybent, który zapisuje się na Twoją listę e-mailową lub bierze udział w procesie sprzedaży. Następnie możesz wykorzystać te informacje, aby oszacować, ile chcesz wydać na pozyskanie nowego potencjalnego klienta (lub kliknięcie), ponieważ wiesz już, jaka jest jego wartość dla Twojej firmy.
Skorzystaj ze szkolenia marketingowego YouTube - online!

Chcesz zwiększyć swoje zaangażowanie i sprzedaż w YouTube? Następnie dołącz do największego i najlepszego zgromadzenia ekspertów ds. Marketingu YouTube, którzy dzielą się swoimi sprawdzonymi strategiami. Otrzymasz szczegółowe instrukcje na żywo Strategia YouTube, tworzenie filmów i reklamy w YouTube. Zostań bohaterem marketingu YouTube dla swojej firmy i klientów, wdrażając strategie, które przynoszą sprawdzone rezultaty. To jest szkolenie online na żywo od Twoich znajomych z Social Media Examiner.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY UZYSKAĆ SZCZEGÓŁY - SPRZEDAŻ KOŃCZY SIĘ 22 WRZEŚNIA!# 6: Koszt na potencjalnego klienta
Z drugiej strony jest koszt na potencjalnego klienta (CPL). Jak w powyższym równaniu, jeśli Twoja firma nie generuje potencjalnych klientów, zamień „potencjalny klient” na „kliknięcie” w swoich obliczeniach.
CPL to kwota, którą wydajesz na zakup pojedynczy nowy potencjalny klient dla Twojej firmy.
Aby obliczyć CPL, weź całkowitą kwotę wydatków na reklamę na Facebooku i podziel ją przez liczbę potencjalnych klientów wygenerowanych przez wydatki na reklamę:
Wydatki na reklamę ÷ Liczba potencjalnych klientów = koszt na potencjalnego klienta
Na przykład, jeśli wydasz 130 USD, aby wygenerować 100 potencjalnych klientów, Twój CPL wynosi 1,30 USD:
$130 ÷ 100 = $1.30
Jeśli Twój EPL wynosi 2,70 USD, a CPL 1,30 USD, zarabiasz 1,40 USD za każdego nowego potencjalnego klienta, który pojawi się w Twojej lejku. Biorąc pod uwagę swoje zmienne wydatki, możesz określić, ile potencjalnych klientów musisz wygenerować w danym okresie, aby osiągnąć cele w zakresie przychodów i rentowności.
Kiedy używasz Zdarzenia konwersji pikseli Facebooka, Ads Manager automatycznie zgłosi tę liczbę w kolumnie Cost per Lead.

# 7: współczynnik klikalności
Dane, które omówiliśmy do tej pory, są oparte na ogólnych wynikach Twoich reklam na Facebooku w połączeniu ze skutecznością Twojego procesu sprzedaży. Sposobem na efektywne manipulowanie i optymalizację ogólnych wyników i wskaźników reklamy jest posiadanie domeny w efekcie silna strategia reklamowa na Facebooku, która pomaga zamienić uwagę na przychody (na autopilocie).
Niezależnie od ogólnego procesu sprzedaży współczynnik klikalności (CTR) jest wskaźnikiem tego, jak angażujący jest tekst reklamy i kreacja odbiorców, do których kierujesz reklamy na Facebooku.
Facebook ma dwa różne wskaźniki CTR:
- CTR (klikalność linku) to liczba kliknięć linku przez osoby, które obejrzały Twoją reklamę.
- CTR (wszystkie) to ogólna liczba osób, które weszły w interakcję z Twoją reklamą. Może to polegać na polubieniu go, skomentowaniu go, udostępnieniu go, przesunięciu palcem po karuzeli lub kliknięciu linków. Jest to połączenie wszystkich interakcji w tej reklamie.

Wyświetlając reklamy w kanałach, zwykle staram się uzyskać CTR większy niż 1,5%. Jeśli CTR linku jest niższy niż 1,5%, zwykle radzę wrócić i edytować tekst reklamy oraz kreację.
Z drugiej strony, reklamy w prawej kolumnie są zazwyczaj klikane znacznie rzadziej niż reklamy w kanałach. Jeśli tylko reklamy w prawej kolumnie uzyskują współczynnik CTR linku wynoszący 0,5%, wszystko w porządku. Jeśli nie, możesz również edytować te reklamy.
Mogłeś słyszeć Stopień zaangażowania rzucane jako ważne dane do śledzenia. Mówiąc językiem Facebooka, współczynnik zaangażowania to Twój CTR (wszystkie). Jest to łączna liczba interakcji uzyskanych przez post z reklamą podzielona przez całkowitą liczbę wyświetleń:
Zaangażowanie ÷ Wyświetlenia = CTR (wszystkie)
Podobnie jak w przypadku CTR linków, chcesz, aby użytkownicy wchodzili w interakcję z Twoimi reklamami, ponieważ brak kliknięć oznacza zerową sprzedaż.
Jak uzyskać dostęp do tych danych dotyczących reklam na Facebooku w Menedżerze reklam
Teraz, gdy znasz już siedem ważnych danych dotyczących reklam na Facebooku, przejdźmy do Menedżera reklam i dowiedzmy się, gdzie je znaleźć.
Pierwszą rzeczą, którą widzisz po przejściu do Menedżera reklam, jest ogólny pulpit nawigacyjny. Jeśli spojrzysz na górę kolumn, zobaczysz tylko dwa rodzaje danych: Kliknięcia linków i Zakupy w witrynie.
Więc gdzie znajdujesz resztę tych danych?
Poszukaj przycisku oznaczonego Kolumny: Wydajność i kliknij go. W menu rozwijanym zobaczysz 13 różnych widoków raportów do wyboru.

Warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z każdym z nich, od wyświetlania i zaangażowania wideo, aż po kierowanie i kreację. Jednak nie zamierzasz używać żadnego z tych gotowych ustawień raportowania, ponieważ dane są wszędzie. Zamiast tego utwórz własny niestandardowy widok raportowania, który zawiera konkretne dane, o których dzisiaj rozmawialiśmy.
Aby to zrobić, wybierz opcję Dostosuj kolumny z menu rozwijanego pokazanego powyżej.
Okno, które zostanie otwarte, zawiera listę wszystkich danych, które Facebook umożliwia śledzenie z dowolnych reklam. Jeśli chcesz, możesz je wszystkie przewijać, ale ponieważ znasz dokładne dane, których szukasz, łatwiej je znaleźć za pomocą funkcji wyszukiwania.
Na pasku wyszukiwania zacznij wpisywać ROAS, a pojawią się dane dotyczące ROAS zakupów. Zaznacz pole wyboru pod Łącznie (dane nr 1).

Po wybraniu opcji Łącznie Facebook automatycznie dodaje te dane do kolumny po prawej stronie. Jeśli przewiniesz w dół listy, zobaczysz opcje pokazujące ROAS zakupów w witrynie i ROAS zakupów w aplikacji mobilnej. Zalecam usunięcie zaznaczenia obu pól, chyba że masz witrynę i aplikację, w których próbujesz oddzielnie śledzić oba wskaźniki.

Gdy skończysz z ROAS, przejdź do zakupu. Wpisz „zakup” w pasku wyszukiwania, a pojawią się nowe opcje. Obok Zakupy zaznacz pola wyboru Wartość i koszt (dla wartości konwersji zakupu [dane nr 2] i kosztu zakupu [dane nr 3]).

Ponownie, te dane pojawiają się po prawej stronie okna. Pamiętaj, aby usunąć zaznaczenie wszystkich pól wyboru w sekcji Wartość konwersji zakupów.

Następny jest Twój EPL. Niestety, nie znajdziesz swojego EPL w Ads Manager, ponieważ jest to obliczenie ręczne. Jest to całkowity przychód podzielony przez liczbę potencjalnych klientów wygenerowanych z reklam na Facebooku (zgodnie ze wzorem z wskaźnika nr 5 powyżej).
Ale możesz się zastanawiać, jak znaleźć liczbę wygenerowanych leadów. Cóż, to proste - wystarczy dodać dane potencjalnych klientów do swojego raportu niestandardowego. Wpisz Leads w pasku wyszukiwania, a następnie zaznacz pole wyboru Total. Zaznacz również pole wyboru Koszt obok niego, aby dodać CPL (metryka # 6).

Ostatnią rzeczą, jaką musisz zrobić, jest wyszukanie CTR (wskaźnik nr 7). Zaznacz pola wyboru zarówno dla CTR (wszystkie), jak i CTR (współczynnik klikalności linków).

Przed zapisaniem niestandardowego widoku raportów jako gotowego ustawienia upewnij się, że w prawej kolumnie nie ma zaznaczonych pól.
Następnie w lewym dolnym rogu okna wybierz opcję Zapisz jako ustawienie wstępne i wpisz nazwę (na przykład Najważniejsze dane). Kliknij Zastosuj w prawym dolnym rogu, aby zastosować zmiany.

Teraz na ekranie zobaczysz wszystkie omówione przez nas dane: ROAS, wartość konwersji zakupu, koszt za zakup, łączna liczba potencjalnych klientów (w celu określenia Twojej EPL), CPL i CTR (zarówno dla linków, jak i wszystkich posty).
Wskazówka Pro: Aby zaoszczędzić czas na analizowaniu wyników reklam, wypróbuj trzy raporty niestandardowe dotyczące reklam na Facebooku aby pomóc Ci szybko przeanalizować skuteczność reklam: raport migawki zwrotu z inwestycji, raport postępu potencjalnych klientów i raport zaangażowania.
Obejrzyj wideo:
Wniosek
Największym błędem, jaki nieustannie popełniają marketerzy, jeśli chodzi o mierzenie wyników reklamy na Facebooku, jest myślenie, że muszą wszystko śledzić. Nie musisz znać wszystkich danych pod słońcem. Zaczęliśmy dzisiaj od siedmiu prostych wskaźników, które mogą już wydawać się dużo warte.
Jednak chcę Cię zapewnić, że nie musi to być takie skomplikowane. Pozwól sobie już dziś wejść do Menedżera reklam i poeksperymentować. Twoje zrozumienie pochodzi z implementacji (i trochę prób i błędów po drodze).
Nawet jeśli wydaje ci się, że te dane nie mają teraz dla ciebie sensu, w dół, gdy masz więcej doświadczenie z Menedżerem reklam, powoli zaczniesz rozumieć istotne dane i dowiedzieć się, jak je wykorzystać do pomiaru Twoje wyniki. Po prostu bądź dla siebie cierpliwa, ponieważ wymaga to czasu.
Co myślisz? W jaki sposób te siedem wskaźników reklam na Facebooku pomoże Ci ulepszyć Twoje kampanie? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej.
Więcej artykułów na temat reklam na Facebooku:
- Dowiedz się, jak używać reklam na Facebooku do szybkiego generowania sprzedaży i potencjalnych klientów.
- Dowiedz się, jak korzystać z funkcji optymalizacji wielu tekstów na Facebooku, aby bez wysiłku dostosowywać reklamy do różnych osób.
- Dowiedz się, jak korzystać z sześciu typów reklam na Facebooku, aby poprowadzić ludzi dalej na drodze klienta.