10 wskaźników reklam na Facebooku, które marketerzy muszą śledzić: ekspert ds. mediów społecznościowych
Reklamy Na Facebooku Analityka Facebooka Facebook / / October 13, 2021
Jesteś przytłoczony wszystkimi danymi w Menedżerze reklam Facebooka? Zastanawiasz się, na których się skupić?
W tym artykule znajdziesz 10 ważnych wskaźników do wykorzystania podczas analizy reklam na Facebooku. Dodatkowo dowiesz się, jak je śledzić za pomocą niestandardowego raportu.

Śledzenie wskaźników reklam na Facebooku w raporcie niestandardowym
Jeśli chodzi o dane dotyczące reklam na Facebooku, możesz podzielić je na dwa rodzaje: domyślne i niestandardowe. Domyślne dane już istnieją w Menedżerze reklam i wystarczy je wybrać podczas tworzenia raportu niestandardowego. Z drugiej strony dane niestandardowe to te, które tworzysz przy użyciu różnych formuł do wyświetlania danych, które nie są standardowo dostępne na Twoim koncie reklamowym.
Łatwo dać się przytłoczyć samą liczbą wskaźników reklam na Facebooku, które możesz analizować na swoim koncie reklamowym – zasięg, wyświetlenia, częstotliwość, wyniki, współczynnik klikalności (CTR), wynik jakości, ranking konwersji, oraz zwrot z nakładów na reklamę (ROAS)
Aby zmierzyć rzeczywisty wpływ reklamy na Facebooku na Twoją firmę i sposób, w jaki generuje ona nową sprzedaż oraz klientów, omówię, jak dodać 10 podstawowych wskaźników (zarówno domyślnych, jak i niestandardowych) do niestandardowych raport.
#1: Utwórz nowy raport niestandardowy w Menedżerze reklam na Facebooku
Na początek musisz utworzyć raport niestandardowy, dzięki któremu będziesz mógł dodać wszystkie domyślne i niestandardowe metryki, które omówimy, w jednym widoku danych. Umożliwi to łatwe przeglądanie tych danych we wszystkich kampaniach, zestawach reklam i reklamach.
Załóżmy, że używasz reklam na Facebooku do generowania sprzedaży dla swojej firmy i używasz celu kampanii Konwersje, optymalizując zakupy. Celem Twojej kampanii jest wygenerowanie akcji zakupu, która reprezentuje sprzedaż Twojego produktu lub usługi. Może to być namacalne, jak w przypadku firmy eCommerce działającej za pośrednictwem Shopify lub sprzedaży produktu dla firmy informacyjnej działającej za pośrednictwem Kajabi lub SamCart.
Aby utworzyć raport niestandardowy, otwórz swój Menedżer reklam na Facebooku pulpitu nawigacyjnego i kliknij przycisk kolumn po prawej stronie ekranu. Zobaczysz wtedy listę wszystkich domyślnych danych z domyślnie zaznaczoną wydajnością.

Przewiń w dół listy i wybierz Dostosuj kolumny. Umożliwi to przeciąganie i upuszczanie danych, które chcesz śledzić w panelu raportowania.
W oknie Dostosuj kolumny znajdziesz trzy kolumny. Po lewej stronie zobaczysz kategorie danych do wyboru, pośrodku wybierasz dane, a kolumna po prawej zawiera dane, które zostaną uwzględnione w tym widoku raportowania.
Na liście wskaźników po prawej stronie Facebook umożliwia usuwanie wskaźników, których nie chcesz używać w niestandardowym raporcie, oraz przeciąganie i upuszczanie, aby zmienić ich kolejność.

Uzyskaj specjalistyczne szkolenie z marketingu w mediach społecznościowych od profesjonalistów

Chcesz wyprzedzić konkurencję lub dowiedzieć się, jak zdywersyfikować swoją strategię?
Ucz się od dziesiątek najbardziej zaufanych ekspertów w branży, rozmawiaj z innymi inteligentnymi marketerami i przenieś swój marketing na wyższy poziom podczas tego 3-dniowego wydarzenia w słonecznym San Diego w Kalifornii.
KLIKNIJ BY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJZacznij od usunięcia następujących danych z prawej kolumny:
- Wrażenia
- Ranking jakości
- Ranking wskaźnika zaangażowania
- Ranking współczynnika konwersji
- Odtwarza się 3-sekundowy film
- Odsetek obejrzanych filmów
- Średni czas odtwarzania wideo
Aby usunąć metrykę, po prostu kliknij X po prawej stronie metryki.
Gdy skończysz, następnym krokiem jest rozpoczęcie dodawania danych do raportu niestandardowego obok domyślnych danych o skuteczności (takich jak wyniki i koszt wyniku), których nie usunąłeś.
# 2: Dodaj 4 metryki, aby ocenić ruch w witrynie z reklamy na Facebooku
Pierwsze cztery wskaźniki, które chcesz dodać do raportu, pomogą Ci określić, czy ruch generowany przez Twoją reklamę na Facebooku dociera do Twojej witryny i ile Cię to kosztuje.
Zacznij od dodania tych trzech danych:
- Kliknięcia linków
- CPC (koszt kliknięcia linku)
- Wyświetlenia strony docelowej
Możesz użyć paska wyszukiwania u góry ekranu, aby szybko znaleźć dane, które chcesz dodać.

Te trzy wskaźniki są ważnymi wskaźnikami na platformie, które mierzą spadek liczby osób, które kliknęły Twoje reklamy, a tych, które zostały, aby załadować witrynę. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas wyświetlania reklam na Facebooku, ponieważ wskazuje, jaka część ruchu po kliknięciu reklam faktycznie trafia do docelowego adresu URL.
Jednym z powodów spadku liczby kliknięć linków do wyświetleń strony docelowej jest długi czas wczytywania strony. Jeśli uzyskujesz 100 kliknięć linków, ale widzisz tylko 50 odsłon strony docelowej, oznacza to, że Twoja witryna ładuje się zbyt wolno i masz poważny problem. Właśnie podwoiłeś koszt ruchu, ponieważ tylko jedna na dwie osoby zostaje, aby załadować stronę, a nie wszyscy, którzy klikają Twoją reklamę.
Innym ważnym wskaźnikiem, który musisz zmierzyć (ponieważ określa Twój CPC) jest CTR, a konkretnie CTR linku. Dodaj go po wskaźniku wyświetleń strony docelowej. Im wyższy CTR, tym więcej Facebook nagrodzi Cię jako reklamodawcę, dając Ci niższy CPC, ponieważ istnieje bezpośrednia korelacja między CPC a CTR.

Możesz na przykład użyć wzorcowych CTR na podstawie temperatury odbiorców. Zobaczysz niższy CTR dla zimni odbiorcy, tacy jak sobowtóry i te oparte na zainteresowaniach ponieważ są to nowi ludzie, którzy jeszcze nie znają Twojej firmy. Staraj się uzyskać co najmniej 1% CTR dla tego typu odbiorców.
Do ciepła publiczność angażujących się na Instagramie, zobaczysz wyższy CTR, więc dążyć do minimum 1,5%. A dla gorących odbiorców ruchu w witrynie lub standardowych wydarzeń eCommerce, takich jak dodawanie do koszyka, staraj się osiągnąć co najmniej 1,75% CTR.
#3: Dodaj 4 oparte na zakupach wskaźniki reklam na Facebooku
Przejdźmy teraz do wskaźników opartych na zakupach. Chcesz dodać te cztery dane do kolumny raportowania:
- Całkowita liczba zakupów
- Wartość zakupu (podając wartość konwersji zakupu)
- Koszt zakupu (co daje koszt nabycia)
- Kup ROAS
Po dodaniu tych danych pamiętaj, aby usunąć zaznaczenie pól wyboru pod każdym wskaźnikiem zakupu w prawej kolumnie. Dają one dalszy podział, którego nie chcesz, ponieważ patrzysz na dane jako całość.

Poprowadź służbę społeczną zamiast nadrabiać zaległości

Masz dość zastanawiania się „Co teraz?” za każdym razem, gdy zmienia się platforma społecznościowa lub zmienia się rynek?
Zobacz, dokąd zmierza branża marketingu w mediach społecznościowych — zanim to się stanie — dzięki wnikliwej analizie trendów dostarczanej co tydzień.
Niech Klub Strategii Społecznych będzie Twoją tajną przewagą konkurencyjną.
KLIKNIJ BY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJCztery powyższe wskaźniki zakupów powiedzą Ci wszystko, co musisz wiedzieć o liczbie generowanej sprzedaży i o tym, ile przychody, które możesz przypisać do tej sprzedaży, kosztu pozyskania i ROAS, co zapewnia rentowność Twojego Facebooka reklamy.
Zróbmy szybkie podsumowanie. Powinieneś teraz mieć niestandardową kolumnę raportowania z następującymi dodatkowymi danymi:
- Kliknięcia linków
- CPC
- Wyświetlenia strony docelowej
- CTR linku
- Zakupy
- Wartość konwersji zakupów
- Koszt za zakup
- Kup ROAS
#4: Dodaj 2 niestandardowe dane, aby śledzić średnią wartość zamówienia i konwersje na stronie sprzedaży
Teraz zbudujesz dwie niestandardowe metryki, które zapewnią Ci dodatkowy wgląd poza domyślne metryki, które daje Ci Facebook.
Średnia wartość zamówienia
Pierwszym niestandardowym wskaźnikiem, który chcesz utworzyć, jest średnia wartość zamówienia (AOV).
W oknie Dostosuj kolumny kliknij łącze Utwórz niestandardowe metryki.

W wyskakującym okienku nazwij tę metrykę AOV, która oznacza średni przychód na zakup. Różnica między Twoim kosztem pozyskania (koszt zakupu) a AOV to Twój ROAS.
Załóżmy, że zakup kosztuje 15 USD, a AOV to 45 USD. Twój ROAS wynosi 3X, ponieważ 45 ÷ 15 USD = 3.
Aby obliczyć AOV, użyjesz następującego wzoru dla Facebooka:
Wartość konwersji zakupów ÷ Zakup
Obok nazwy niestandardowych danych wybierz Numeryczne z menu rozwijanego Format. Następnie w sekcji Formuła zacznij wpisywać „wartość konwersji zakupów” i wybierz ją z wyskakującego menu.

Następnie kliknij symbol podziału, a następnie wpisz „zakupy”.
Po wprowadzeniu formuły kliknij Utwórz metrykę. To teraz pokazuje AOV.

Następnym krokiem jest dodanie tych niestandardowych danych do raportu. W środkowej kolumnie wybierz AOV w sekcji danych niestandardowych.

AOV jest bardzo ważne, ponieważ analizując reklamy, odkryjesz, że niektóre reklamy mają lepsze dane na Facebooku, takie jak lepszy CTR. Jednak ich ROAS może nie być tak dobry, ponieważ ich AOV nie jest tak wysokie. Zrozumienie, które reklamy zapewniają najwyższy AOV, a tym samym najwyższy ROAS, ma kluczowe znaczenie dla pomiaru Twój sukces reklamy na Facebooku i poznanie kolejnych kroków, czy to dalsze testy, optymalizacje, czy skalowanie.
Współczynnik konwersji strony sprzedaży
Innym niestandardowym wskaźnikiem, który chcesz utworzyć, jest współczynnik konwersji strony sprzedaży. Znajomość współczynnika konwersji strony sprzedaży ma kluczowe znaczenie, ponieważ możesz wtedy zobaczyć, które reklamy na Facebooku konwertują lepiej, a nie tylko z perspektywy CTR (co jest wskaźnikiem na Facebooku), ale przy użyciu wskaźnika poza Facebookiem, takiego jak konwersja strony sprzedaży wskaźnik.
Aby skonfigurować te niestandardowe dane, kliknij ponownie Utwórz niestandardowe dane. Wpisz „współczynnik konwersji strony sprzedaży” jako nazwę tych danych i wybierz format Procent.
W sekcji Formuła wprowadź następującą formułę, aby obliczyć tę metrykę:
Zakupy ÷ Wyświetlenia strony docelowej
To da ci procentowy współczynnik konwersji strony sprzedaży. Analizuje wyświetlenia strony docelowej — osoby, które faktycznie zostały, aby wczytać tę stronę z Twoich reklam — a następnie odsetek osób, które dokonały zakupu w ciągu 7-dniowego okna atrybucji.
Gdy skończysz, kliknij Utwórz metrykę.

Następnie dodaj nowo utworzone dane niestandardowe do raportu.
Niektóre z najwyższych współczynników konwersji stron sprzedaży, jakie ostatnio widziałem, wynoszą około 8% na całym koncie. Widziałem nawet 10% współczynnik konwersji strony sprzedaży z zimnych kampanii podczas korzystania z niestandardowej strony docelowej dla ruchu na Facebooku.
Podsumujmy jeszcze raz. W swoim raporcie niestandardowym będziesz mieć te kolumny:
- Kliknięcia linków
- Koszt kliknięcia linku
- Wyświetlenia strony docelowej
- Kliknięcie linku CTR
- Zakupy
- Wartość konwersji zakupu
- Koszt za zakup
- Zwrot z wydatków na reklamę
- Średnia wartość zamówienia
- Współczynnik konwersji strony sprzedaży
Ostatnim krokiem jest zapisanie tego raportu jako gotowego ustawienia. Aby to zrobić, kliknij Zapisz jako ustawienie wstępne w lewym dolnym rogu, wpisz nazwę, a następnie kliknij Zastosuj.

Będzie to Twój niestandardowy raport ROAS, za pomocą którego możesz mierzyć skuteczność swoich kampanii. Będzie można ją wybrać z menu Kolumny w panelu Menedżera reklam.
Wniosek
Są to kluczowe wskaźniki, które musisz śledzić na Facebooku — domyślne oraz niestandardowe, które możesz utworzyć — które będą miały fundamentalne znaczenie dla oceny Twojego sukcesu na platformie.
Korzystając z danych na Facebooku, takich jak kliknięcia linków i wyświetlenia strony docelowej, możesz mierzyć skuteczność ruchu wysyłanego do Twojej witryny. Następnie, korzystając ze wskaźników poza Facebookiem — dotyczących zakupów i wskaźników niestandardowych — możesz zmierzyć rzeczywisty wpływ reklamy na Twoją firmę oraz sposób, w jaki generuje ona nową sprzedaż i klientów.
Uzyskaj więcej porad na temat reklam na Facebooku
- Skaluj swoje reklamy na Facebooku.
- Zbuduj ciepłą publiczność reklam na Facebooku.
- Szybciej wyjdź z fazy uczenia się reklam na Facebooku.
Weź udział w największej na świecie konferencji mediów społecznościowych

Wysokiej jakości szkolenia marketingowe, praktyczne dania na wynos i korzystne połączenia — to tylko ułamek tego, czego możesz oczekiwać w Social Media Marketing World! Dołącz tej wiosny do tysięcy sprytnych marketerów w słonecznym San Diego i rozwiń swój marketing.
🔥 Wyprzedaż kończy się we wtorek! 🔥
KUP BILETY TERAZ