6 sposobów na ulepszenie reklam na Facebooku: Social Media Examiner
Reklamy Na Facebooku Facebook / / September 25, 2020
Chcesz poprawić skuteczność swoich reklam na Facebooku?
Zastanawiasz się, które dane wziąć pod uwagę?
Korzystanie z kluczowych informacji z Facebooka, aby zobaczyć, jak użytkownicy reagują na Twoje reklamy i jak z nimi korzystają, może pomóc w optymalizacji kampanii.
W tym artykule będziesz odkryj sześć sposobów, w jakie wskaźniki reklam na Facebooku mogą pomóc Ci ulepszyć reklamy na Facebooku.
Eksportuj dane reklam na Facebooku do programu Excel
Aby skutecznie analizować Kampanie reklamowe na Facebooku, potrzebujesz, aby Twoje dane były przedstawione w jasny, szczegółowy sposób. Jednym z najlepszych sposobów na to są wykresy.
Niestety interfejs raportowania Facebooka nie zawiera dobrych wykresów, ale możesz łatwo tworzyć wykresy, eksportując informacje do programu Excel. Oto jak zacząć:
Przejdź do raportów Menedżera reklam i kliknij kampanię chcesz przeanalizować. Nad listą zestawów reklam po lewej stronie kliknij przycisk Zestawy reklam w tej kampanii i wybierz opcję Ta kampania.
Jeśli raport nie zawiera wymaganych danych, możesz je dodać. Kliknij Wydajność, a następnie Dostosuj kolumny.
Kolejny, kliknij Podział i wybierz Według czasu, a następnie dnia dzięki czemu możesz zobaczyć wyniki każdego dnia.
Wreszcie, kliknij przycisk Eksportuj po prawej, aby wyeksportować ten raport do programu Excel. Po wrzuceniu wszystkich tych informacji do programu Excel możesz łatwo tworzyć wykresy trendów, które pomogą Ci lepiej zrozumieć skuteczność i wyniki kampanii.
Oto lista najważniejszych wskaźników, którym należy się przyjrzeć, oraz jak ich używać do zrozumienia i audytu kampanii reklamowych na Facebooku.
1: Śledź CTR, aby zmierzyć atrakcyjność reklamy
Współczynnik klikalności (CTR) to jeden z najpopularniejszych wskaźników używanych przez reklamodawców internetowych. Przedstawia stosunek liczby wyświetleń do liczby uzyskanych kliknięć.
Ponieważ uzyskanie konwersji zazwyczaj wymaga od użytkowników najpierw kliknięcia reklamy, CTR stał się kluczowym wskaźnikiem dla wielu reklamodawców. Cieszą się wysokim CTR, martwią się, gdy jest on zbyt niski i często szukają informacji o tym, jaki jest standardowy CTR w ich branży lub na rynku.
W rzeczywistości CTR jest tylko oznaką zainteresowania użytkowników Twoją reklamą. Już nie.
Tak, jeśli twój kierowanie jest poprawny, a produkt jest dobry, wysoki CTR spowoduje zwiększenie ruchu, co z kolei może przynieść więcej konwersji. Jednak kampanie o niskim CTR nadal mogą uzyskać dobry wynik ROI, a kampanie o wysokich CTR mogą w ogóle nie generować przychodów.
Zwykle są dwa powody niskiego CTR:
- Zła reklama: Jeśli kierowanie jest prawidłowe, ale Twoja reklama jest zła (na przykład ma zły obraz, tekst reklamy nie jest angażujący, nie ma wezwania do działania itp.), Użytkownicy nie będą zwracać uwagi na Twoją reklamę.
- Złe kierowanie: Możesz mieć dobrą reklamę, która jest wyświetlana niewłaściwym odbiorcom. W takim przypadku CTR prawdopodobnie będzie niski.
Jeśli Twoja kampania ma niski CTR, czas przeanalizować te dwa elementy.
Ponadto CTR może z czasem spadać wraz ze wzrostem częstotliwości. Jeśli użytkownicy zaczną widzieć Twoją reklamę wiele razy, prawdopodobnie nie będą jej klikać, jeśli już to zrobili.
CTR zazwyczaj nie jest kluczowym wskaźnikiem wydajności, chyba że Twoim głównym celem jest zwiększenie ruchu. Jest to jednak dobra miara pozwalająca zrozumieć, w jakim stopniu użytkownicy są zainteresowani Twoją reklamą.
# 2: Spójrz na CPM, aby zrozumieć swoje ogólne koszty
Czy kiedykolwiek czułeś się sfrustrowany lub zagubiony, ponieważ Twoje kampanie nie działają zgodnie z oczekiwaniami? Być może nie uzyskujesz wielu wyświetleń lub Twoje konwersje są droższe niż oczekiwano. Kiedy tak się dzieje, zwykle obwiniamy reklamę lub kierowanie i wypróbowujemy nowe obrazy, tekst reklamy i opcje kierowania.
Jednak problem może być zewnętrzny. Jeśli płacisz za wyświetlenia (co ma miejsce w większości kampanii), najlepiej sprawdzić CPM (koszt za 1000 wyświetleń).
W przypadku płatności za wyświetlenia CPM określają dwa główne czynniki:
- Jak łatwo jest dotrzeć do użytkownika z grupy docelowej. Zwykle im bardziej szczegółowe kierowanie, tym wyższy CPM.
- Liczba konkurujących kampanii próbujących dotrzeć do tej samej grupy docelowej co Ty.
Nawet jeśli większość reklamodawców wie o tym w teorii, często zapominają o spojrzeniu na CPM podczas analizy wyników kampanii. Gdy CPM wzrośnie, Twoje ogólne wyniki staną się droższe, niezależnie od tego, jak interesujące są Twoje ogłoszenie czyli ile konwersji uzyskasz.
Ale skuteczność twojego budżet może mieć również wpływ CPM. Zakładając stały budżet przez pewien okres czasu, wzrost CPM będzie oznaczał mniej wyświetleń, jak widać na poniższym wykresie. (Zwróć uwagę, że wykresy CPM i wyświetleń są symetryczne).
Mniejsza liczba wyświetleń oznacza mniejsze szanse na konwersję. A wyższe koszty oznaczają, że każda konwersja będzie również droższa.
Jeśli więc wyniki nie są zgodne z oczekiwaniami, sprawdź CPM przed rozważeniem nowych reklam lub opcji kierowania.
3. Mierz CPC, aby ocenić jakość reklamy
Czy nie byłoby wspaniale mieć dane, które odzwierciedlają zarówno zainteresowanie użytkowników reklamą (CTR), jak i całkowite koszty kampanii (CPM)? Do tego celu służy koszt za kliknięcie (CPC).
W rzeczywistości, gdy płacisz za wyświetlenia (znowu w większości przypadków), CTR i CPC idą w parze. Możesz zobaczyć ten związek na poniższym wykresie. Zwróć uwagę, że linie są prawie symetryczne.
Skorzystaj ze szkolenia marketingowego YouTube - online!
Chcesz zwiększyć swoje zaangażowanie i sprzedaż w YouTube? Następnie dołącz do największego i najlepszego grona ekspertów ds. Marketingu YouTube, którzy dzielą się swoimi sprawdzonymi strategiami. Otrzymasz szczegółowe instrukcje na żywo Strategia YouTube, tworzenie filmów i reklamy w YouTube. Zostań bohaterem marketingu YouTube dla swojej firmy i klientów, wdrażając strategie, które przynoszą sprawdzone rezultaty. To jest szkolenie online na żywo od Twoich znajomych z Social Media Examiner.
KLIKNIJ TUTAJ PO SZCZEGÓŁY - SPRZEDAŻ KOŃCZY SIĘ 22 WRZEŚNIA!Załóżmy na przykład, że masz budżet 20 USD przy CPM 10 USD. Oznacza to, że uzyskasz 2000 wyświetleń. Jeśli masz 200 kliknięć, CTR wyniósł 10% (2000 x 10% = 200). Oznacza to, że Twój CPC wyniósł 0,10 USD (20 USD / 200 = 0,10 USD).
Teraz, jeśli w tym samym scenariuszu uzyskano 400 kliknięć, Twój CTR wyniósł 20% (2000 x 20% = 400). W tym przypadku 20 USD / 400 = 0,05 USD.
Jak widać, wraz ze wzrostem CTR spada CPC i odwrotnie.
Jednak, jak widzieliście wcześniej, wraz ze wzrostem CPM rosną również ogólne koszty, w tym CPC. Oznacza to, że nawet jeśli CTR i CPC są nadal połączone, ich zachowanie może nie być dokładnie symetryczne przez cały czas. Możesz to zobaczyć na poniższym obrazku. Zwróć uwagę, że CTR i CPC są nadal połączone, ale CPM może znacząco wpłynąć na wartość CPC.
Załóżmy, że w drugim scenariuszu powyżej CTR nadal wynosi 20%, ale CPM wzrósł z 10 do 20 USD. W takim przypadku uzyskasz tylko 1000 wyświetleń, a nawet jeśli CTR pozostanie na poziomie 10%, zapewni to 100 kliknięć. W tym przypadku CPC wyniósłby 20 USD / 100 = 0,20 USD.
Na tym polega piękno CPC. Nie tylko uzupełnia informacje o CTR, aby zrozumieć zainteresowanie Twoją reklamą, ale także dostarcza informacji o całkowitych kosztach.
4. Monitorowanie wyświetleń w celu oceny wiarygodności danych
Niewielu użytkowników uważa wyświetlenia za główne dane. W końcu liczba wyświetleń odzwierciedla tylko, ile razy Facebook wyświetlił Twoją reklamę, niezależnie od tego, czy ludzie zwrócili na nią uwagę.
W rzeczywistości te dane są zwykle używane tylko w kampaniach budujących markę. Ludzie myślą, że im więcej wyświetleń uzyskują ich reklamy, tym większe są szanse na promowanie ich marki i zainteresowanie użytkowników ich reklamami. Pamiętaj: jedynym wskaźnikiem, który odzwierciedla zainteresowanie użytkowników Twoją reklamą (niekoniecznie Twoim produktem, jak za chwilę) jest CTR.
Jednak liczba wyświetleń jest dobrym wskaźnikiem do wykorzystania, kiedy optymalizacja kampanii. Optymalizacja kampanii wymaga testów A / B, co oznacza tworzenie wielu wersji reklamy, a nawet wielu zestawów reklam. Celem jest poprawienie wyników kampanii poprzez wstrzymanie elementów o niskiej skuteczności i przeznaczenie budżetu na te, które mają największą skuteczność.
Aby to zrobić, potrzebujesz wiarygodnych informacji. Jeśli Twoje wyniki wyglądają bardzo dobrze (lub bardzo źle), ale Twoja reklama otrzymała tylko kilkaset wyświetleń, jak możesz zaufać tym informacjom? W rzeczywistości wyniki mogą się całkowicie zmienić wraz z przyszłymi wrażeniami.
Podobnie jak w przypadku każdego badania marketingowego, aby mieć zaufanie do otrzymanych informacji, potrzebujesz odpowiedniej wielkości próby. W tym miejscu wyświetlenia stają się ważnym wskaźnikiem. Zwykle chcesz mieć co najmniej 1000 wyświetleń, aby zacząć ufać swoim danym, chociaż gdybyś mógł uzyskać od 5000 do 10000 wyświetleń, dane te byłyby znacznie bardziej wiarygodne.
# 5: Porównaj CTR ze współczynnikami konwersji, aby ocenić swoją ofertę
Wysoki CTR, ale niewystarczająca liczba konwersji to frustrujące uczucie. Jeśli użytkownicy są zainteresowani reklamą, dlaczego nie dokonują konwersji?
Dobra wiadomość jest taka, że w ten sam sposób, w jaki CTR odzwierciedla zainteresowanie użytkowników Twoją reklamą, współczynnik konwersji odzwierciedla zainteresowanie użytkowników Twoją ofertą po kliknięciu Twojej reklamy. Jest to stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby wygenerowanych konwersji.
Jednak nawet jeśli zależy to od liczby kliknięć, nie jest bezpośrednio zależne od CTR. W rzeczywistości, gdy CTR jest wysoki (to znaczy, gdy użytkownicy są zainteresowani reklamą), współczynnik konwersji jest dobrym sposobem na zrozumienie, co dzieje się poza reklamą; to znaczy na twoim wstęp lub witrynę.
Wysoki CTR i niski współczynnik konwersji to zwykle znak, że użytkownikom nie podoba się to, co widzą na stronie docelowej. Oto niektóre z najczęstszych powodów:
- Zła strona docelowa
- Drogi produkt
- Reklama oszukańcza
- Brak informacji w reklamie
- Złe warunki zakupu
Współczynnik konwersji idzie w parze z CPA. Więc gdy współczynnik konwersji rośnie, CPA spada i odwrotnie. Jednak na tę relację zawsze wpływa CPM. Możesz zobaczyć to zachowanie na poniższej tabeli.
Zwróć uwagę, że wiersze CPA i współczynnika konwersji są prawie symetryczne, ale nadal mają na nie wpływ wahania CPM.
6.Połącz konwersje i CPA, aby mierzyć ROI
Zwykle konwersje są używane jako główne dane do śledzenia sukcesu kampanii. Czy duża liczba konwersji to zawsze dobra wiadomość? Niekoniecznie. Jeśli wydasz więcej pieniędzy na uzyskanie tych konwersji niż rzeczywista wartość, jaką one zwracają, Twoja kampania nie będzie opłacalna.
Dlatego zawsze należy brać pod uwagę konwersje razem z kosztem konwersji (CPA lub koszt pozyskania).
Niski CPA to zawsze dobra wiadomość, a jednym z najlepszych sposobów optymalizacji kampanii jest skupienie się na reklamach i elementach, które generują niskie CPA. Jednocześnie niski CPA sam w sobie nie wystarczy i wymaga dużej liczby konwersji do utworzenia kampanii odnoszący sukcesy. W rzeczywistości niski CPA z niską liczbą konwersji jest oznaką bardzo powolnej realizacji kampanii, w której Facebook wykorzystuje niewielkie budżety.
CPA i konwersje to dwa rodzaje danych, które zawsze działają razem. Więc nie ekscytuj się zbytnio, jeśli tylko jeden z nich pokazuje dobre wyniki.
Wniosek
Prowadzenie reklam na Facebooku to jeden z najlepszych sposobów promocji firmy w Internecie. Sieć społecznościowa jest nie tylko numerem jeden pod względem wszystkich użytkowników, co oznacza, że możesz potencjalnie dotrzeć ze swoją reklamą do większej liczby osób, ale jest również wszechstronna pod względem narzędzia reklamowe i opcje.
Jednak tak szeroki wachlarz opcji może utrudnić analizę kampanii, jeśli nie wiesz, gdzie szukać lub co naprawdę oznaczają poszczególne dane. Znajomość znaczenia danych pozwala zoptymalizować kampanie na więcej niż jeden sposób. Możesz na przykład obniżyć CPA, poprawiając reklamę i stronę docelową, ale także znajdując odbiorców o niższym CPM i tak dalej.
Co myślisz? Jakich danych używasz zwykle do mierzenia skuteczności kampanii? Jakie działania podejmujesz, gdy koszty kampanii są zbyt wysokie? Które elementy reklamy zazwyczaj testujesz A / B, aby zoptymalizować kampanie? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej.